Ervaringen
Ouders
“Twee jaar geleden hoorden we dat onze zoon dyslectisch zou zijn. Dat was buiten de Alfabetcode gerekend. Dankzij uw aanmoediging om zelf aan de slag te gaan, gaat onze jongen weer vol zelfvertrouwen naar school.”
Er was Engels in het spel, autisme en dyslexie. Toch hielp Nele Verboven haar zoon Lode een vlotte lezer worden. Hun opmerkelijke Alfabetcode-verhaal leest u hier: in vier mails van Nele en een paar woorden van mij.
“Vorig jaar per toeval op uw website beland, vervolgens met veel plezier Exit dyslexie doorgenomen, dan Schriftcode besteld en zo zijn we eraan begonnen. We, dat zijn ikzelf en mijn toen 6-jarige zoon. De methode bevalt ons, uw opmerkingen maken me scherper voor de gebruikelijke methodes in het onderwijs, en de resultaten mochten en mogen er zijn. Ik heb een vlot lezend kind dat al behoorlijk correct schrijft heeft, en als hij zich concentreert, netjes ook. Schriftcode is een plezier om in te werken, zowel voor het kind als de ouder in kwestie. We prijzen ons echt gelukkig dat we eraan begonnen zijn net toen dit materiaal uitkwam.”
“Inmiddels zijn wij aan de slag gegaan met mijn 11-jarige zoon. Slakkentaal zit er goed in en we zijn de basiskoppelingen opnieuw en netjes aan het leren schrijven. We zijn nu bij de klank ‘oo’. Hij is trots dat hij nu netjes en leesbaar schrijft en een goede pengreep heeft. Lezen is zijn grootste uitdaging, maar toch heel fijn dat hij ook leesbaar leert schrijven!”
Lezers
“Een eye-opener.”
“Zeer interessante materie, duidelijke uitleg, goede handvaten om zelf (met kind) aan de slag te gaan. Wat mij betreft een must-read voor leraren en docenten.”
Remedial teachers
“Ruim een jaar geleden kwam ik in aanraking met de Alfabetcode. Ik was op zoek naar een manier om een leerling spelling te kunnen leren, en ik startte met de Alfabetcode. Deze manier van werken heeft zijn vruchten afgeworpen. En wat ik het belangrijkste vind: de leerling heeft weer vertrouwen dat ook hij kan leren spellen.”
“Het aanleren van de basiskoppelingen is bij alle kinderen erg waardevol gebleken. Vaak kwamen we erachter dat enkele basiskoppelingen niet geautomatiseerd waren (en dus als een grote stoorzender in zowel hun lees-, spelling- als schrijfwerk doorwerkte). Door zowel Schrift als Alfabetcode vanaf de basis opnieuw aan te bieden, kwamen we erachter wat ‘niet goed zat’ bij het kind. Zowel de ouders als het kind kregen inzicht en tegelijkertijd handvatten om hiermee aan de slag te gaan. Je hoefde dus eigenlijk niet te remediëren, maar je kon op het juiste moment extra oefening aanbieden. Het kind kon zo op het juiste moment de lesstof eigen maken alvorens de volgende stap werd gemaakt.”
Leerkrachten
“Ik heb als onderwijzeres vaak geworsteld met leesmethodes. Elke keer botste ik op moeilijkheden, maar ik kon ze niet benoemen. In dit boek worden ze echter helder omschreven en uitgelegd.”
“Dit boek, beste mensen, is echt de bijbel voor docenten Nederlands in het Voortgezet Onderwijs, en voor iedereen die lesgeeft in het Primair Onderwijs. Leren lezen, spellen, leestekens,begrijpend lezen,…alles komt zo helder aan bod. Echt WOW!”